daarepair.blogg.se

Turbeville deborah
Turbeville deborah












turbeville deborah turbeville deborah turbeville deborah

She often set her scenes in decrepit, once-grand interior spaces and framed her shots in such a way that emphasized their cavernous emptiness and amplified the smallness and fragility of her models. Overall, Turbeville’s work was characterized by a seemingly paradoxical sense of both decay and sensuality. Daar waar je herkenningen vindt staat de deur op een kier. Kom voorzichtig dichterbij, geheimschrift laat zich traag ontcijferen. Op weg naar ‘a woman’s private world where you never go’ om haar te citeren. En die oorspronkelijkheid is rijkelijk aanwezig. Hier kom je alleen mee weg als je oorspronkelijkheid telkens weer de bovenhand haalt op de makkelijke manipulatie van het medium. Niet onmiddellijk de zeventiger jaren maar met verwijzingen naar de pioniersjaren van de fotografie, met de liefde voor het onaffe waarin de verbeelding en niet de afbeelding het haalt. ‘The idea of disintegration is really the heart of my work.’ Ze gaat haar foto’s letterlijk te lijf, scheurt ze, gebruikt onderdelen als collages, werkt met een stevige korrel, let niet op de esthetica maar zoekt een atmosfeer. ‘Ik verwoest het beeld als ik het gemaakt heb,’ zegt ze.ĭat doet ze soms letterlijk. Her enigmatic images frequently depict an invented scenario, peopled by the fashion models acting as the cast.Wat ze in de modewereld wilde zeggen kon ze best zelf zeggen. Turbeville's work straddles the divide between fashion photography and fine art photography. Previously unpublished work includes photographs of Chanel's Paris apartment commissioned by Karl Lagerfeld. The photographs are from 1970 until 2008 and were created for projects for Vogue, Ungaro, Vanity Fair, Mirabella, W Magazine, Elle, etc. Turbeville has selected the images, designed the layout and provided the text. The first book to look exclusively at the fashion work of photographer Deborah Turbeville. Stains and torn on the first and last blank pages. All pages are curbing around bottom due to bumped corners. Condition: Acceptable, Shelfwear,Rubbed edges and bumped corners.














Turbeville deborah